Trafikpolitik

Sikker Skoletrafik på Frederiksborg Byskole

På Frederiksborg Byskole prioriterer vi sikkerheden for vores elever, også når de færdes i trafikken. Vi lægger vægt på, at alle elever er i stand til at transportere sig selv til og fra skolen sikkert. Trafikvaner grundlægges tidligt, og derfor er det afgørende at ruste børn og unge med de rette redskaber til at kunne begå sig sikkert i trafikken, hvilket bidrager til øget sikkerhed generelt.

Vores Trafikpolitik

En klar trafikpolitik sætter rammerne for trafikken i undervisningen, afviklingen af trafikken omkring skolen og for udviklingen af gode trafikvaner hos både børn og voksne. Denne politik fungerer som en vejledning til sikker skoletrafik og er udarbejdet i et samarbejde mellem skolebestyrelsen, elevrådet og skolen. Politikken bliver evalueret med et 2-årigt interval.

Formålet med Trafikpolitikken

Formålet med vores trafikpolitik er at sikre trygge skoleveje omkring skolen, SFO'en og klubben. Vi følger vejledningen fra færdselsloven og lægger særlig vægt på at vise hensyn over for børn, ældre og andre, der har brug for ekstra opmærksomhed i trafikken.

Rollemodeller i Trafikken

Alle voksne trafikanter er rollemodeller og har derfor et stort ansvar for at udvise god trafikadfærd. Skolens ansatte og forældre opfordres til at sætte det gode eksempel ved at bruge lygter, sele og cykelhjelm samt udvise ansvarlig og hensynsfuld adfærd i trafikken.

Trafikken omkring Skolen

• Vi opfordrer til at undgå at køre børnene i skole medmindre der er særlige grunde til det, og hvis det er nødvendigt, skal der udvises stor hensyn til de gående og cyklende trafikanter.
  • Brug "Kys og kør" på skolens parkeringsplads for at sikre børnenes sikkerhed.
  • Vi opfordrer alle til at følge skolepatruljens anvisninger og udvise hensynsfuld adfærd i skolens område.

Vi håber, at denne trafikpolitik kan bidrage til en sikker skolevej for alle på Frederiksborg Byskole. Vi opfordrer forældre til at være bevidste om deres rolle som rollemodeller i trafikken og til at støtte op omkring skolens bestræbelser på at skabe en tryg trafikoplevelse for vores elever.