Velkommen til HFO på Frederiksborg Byskole

HFO Byskolen består af 3 afdelinger

Alle børn fra skolen kommer rundt i vores 3 afdelinger i løbet af deres HFO-tid.
HFO 2 Lindehuset modtager også børn fra Marie Mørk skolen samt Hillerød Lilleskole.

Børn og medarbejdere

Vi er cirka 600 børn og 22 ansatte. De ansatte fordeler sig med:

1 HFO leder, 3 pædagoger med ledelsesopgaver, 8 pædagoger, 3 uuddannede klubassistenter og 6 pædagogmedhjælpere.
Der vil typisk være 1-2 pædagogstuderende i praktik, da HFO Byskolen er praktikinstitution.

Vi er en aldersmæssigt bredt sammensat personalegruppe med mange kompetencer inden for det pædagogiske felt.

Vi arbejder efter Mål og indholdsbeskrivelse for HFO’er i Hillerød kommune:

Vi er idrætscertificeret gennem DGI, som gennem et samarbejde med Hillerød kommune uddanner nye medarbejdere og løbende uddanner hele personalet. Det betyder bl.a. at vi arbejder dagligt med bevægelsesaktiviteter som del af stærke fællesskaber i HFO.

Daglige aktiviteter

Vi tilbyder en række aktiviteter, som børnene kan deltage i: Idræt, leg & bevægelse, udeliv, musik, science, naturaktiviteter, billedkunst, rollespil, Nerf, kreative værksteder syning, perler og meget andet.

Samarbejde med skolen

Vi arbejder tæt sammen med lærerne på Frederiksborg Byskole, og vi har medarbejdere i klasser fra 0.- 4. årgang. Vi varetager primært understøttende undervisning.