Princip for kommunikation mellem skole og hjem
Formål:
Kommunikationen mellem skole og hjem skal sikre, at skolen og forældrene i samarbejde tager ansvar for den enkelte elevs faglige, sociale og dannelsesmæssige udvikling, så alle elever trives og lærer.
Mål:
Kommunikationen mellem skole og hjem opleves af alle parter som anerkendende, åben og respektfuld.
Alle forældre og ansatte kender skolens retningslinjer for, hvem de skal kontakte i forskellige situationer.
Det er let for alle forældre at holde sig opdateret omkring såvel de praktiske som de indholdsmæssige dele af deres barns skoledag.
Skolens ansvar:
Skolen sikrer, at alle forældre er informeret om, hvem de skal kontakte i forskellige situationer samt kontorets træffetider.
Skolen informerer en elevs forældre, hvis der opstår faglige eller trivselsmæssige problemer, herunder bekymrende fravær.
Skolen behandler bekymringer og evt. utilfredshed fra forældre så hurtigt som muligt med dialog og med med henblik på en tilfredsstillende løsning for begge parter.
Forældrenes ansvar:
Forældrene kontakter lærere og pædagoger via AULA. Så kort, klart og tydeligt som muligt.
Forældrene holder sig orienteret om deres barns skolegang via aula og Meebook ugentligt.
Forældrene orienterer skolen om væsentlige forhold i familien, som har betydning for elevens skolegang og trivsel.
Forældre, som har en bekymring omkring deres barns, tager direkte kontakt til de relevante lærere eller pædagoger. Fortsætter bekymring kontaktes skolens ledelse.
Forældre, der oplever konflikter mellem deres barn og et andet barn, tager så vidt muligt direkte kontakt med det andet barns forældre med henblik på løsning af konflikten. Relevante ansatte på skolen bør inddrages, hvis det vurderes at kunne bidrage til løsning af konflikten.
Skolebestyrelsens ansvar:
Skolebestyrelsen har tilsyn med at principper og værdiregelsæt, anti-mobbestrategi og ordensregler. Forældre kan rette henvendelse til skolebestyrelsen hvis de har spørgsmål eller oplever modsat.
Vedtaget af bestyrelsen d. 11. september, 2025